اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار منتشر شد

مدیرکل تعاون کار رفاه و امور اجتماعی استان همدان گفت: اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید کننده به تفکیک در وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وازرت تعاون منتشر شد ه است .

به گزارش فردای همدان، احمد توصیفیان مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگاران گفت : در استان همدان تاكنون 1551 نفر از تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري بهره مند شده اند و جمع مبلغ تسهيلات پرداختي 2183 ميليارد ريال مي باشد و به طرح هاي اولويت دار پرداخت شده است كه 808 طرح آنها در بخشش صنعت ، 690 طرح در بخشش كشاورزي و 61 طرح در بخش خدمات بوده است همچنين 61 درصد به طرح هاي جديد ، 45 در صد طرح هاي توسعه و 4 درصد سرمايه در گردش به طرح هاي موجود جهت افزايش ظرفيت توليد تعلق گرفته است .
توصیفیان افزود: از آنجائيكه رسته مبل و منبت صنايع دستي از جمله چرم سفال و سراميك ، فرش ، گليم ، رسته پوشاك از رسته هاي اولويت دار استان مي باشد بيشترين تسهيلات پرداختي به این رسته ها پرداخت شده است .
وي گفت: طرح هاي دستگاه حمايتي كميته امداد امام خميني ( ره ) بهزيستي و بنياد شهيد پس از ثبت نام در سامانه كارا و تاييد دستگاه اجرايي استان به كميته اجرايي ملي در تهران ارسال شده و پساز تایید به بانك هاي عامل معرفي مي گردند كه تاكنون 561 طرح توسط بانك هاي عامل از طرح هاي حمايتي پرداخت شده است كه بيشترين طرح ها در رسته دام بوده كه به افراد تحت پوشش دستگاهي حمايتي پرداخت شده است .
وی ادامه داد : در جهت راستي آزمايي از طرح هاي علاوه بر نظارت استاني ، 9 كميته نظارت شهرستاني تشكيل و از طرح ها بازديد بعمل آورده و در صورت مشاهده انحراف از طرح ، مراتب جهت برخورد قانوني و دين به حال نمودن تسهيلات پس از تصويب ستاد نظارت به بانك هاي عامل اعلام مي گردد .
احمد توصیفیان گفت : با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید به شفافیت هر چه بیشتر و بنا به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکیدات مهندس شاهرخی استاندارهمدان، اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید کننده به تفکیک در وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وازرت تعاون منتشر شد ه است .
وی افزود : داده های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بصورت ماهانه به روزرسانی می شود.
وی تاکید کرد : در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی بر اساس شیوه نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را می بایست عملیاتی کند.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در پایان افزود : علاقه مندان به دسترسی به این اطلاعلت می توانند برای مشاهده اسامی به وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استاتن همدان به آدرس https://hamedan.mcls.gov.ir/و یا به لینک https://karafarini.mcls.gov.ir/fa/tarehtahsilateshteghal مراجعه کنید.