ورود به مناطق حفاظت شده همدان تا 15 خرداد ممنوع شد

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان از ممنوعیت ورود افراد و گروه ها به مناطق حفاظت شده این استان در بازه زمانی 15 اردیبهشت تا 15 خرداد خبر داد.

 

 

به گزارش فردای همدان، مهدی صفی خانی گفت: این ممنوعیت به دلیل زادآوری وحوش به خصوص گونه های قوچ و میش، کل و بز و برخی از گوشتخواران و پرندگان در مناطق حفاظت شده استان همدان اعمال شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تامین فضای ایمن و امن برای زاد و ولد حیوانات، و جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان، ورود به مناطق حساس که نیاز به امنیت بیشتری دارد در مناطق حفاظت شده استان همدان ممنوع اعلام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت بازدید، مجوز بازدید از مناطق حفاظت شده از قبیل خانگرمز، لشگردر، ملوسان، آلموبلاغ، گلپرآباد و شراء صادر نخواهد شد.

وی اظهار کرد: کنترل های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی یپان حفاظت محیط زیست از ۱۵ اریبهشت لغایت ۱۵ خرداد ماه در مناطق حفاظت شده استان همدان قوت می گیرد و یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می کند.

صفی خانی اضافه کرد: در طول این مدت گروهای سیار یگان و پاسگاه های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلوگیری خواهد شد.

وی با اظهار تاسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو و شکارچیان در جدا سازی نوزاد حیوانات از مادر گفت: درصورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدین در روزهای اول تولد، نوزاد به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر جان خود را از دست می دهد به همین علت به شدت با اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر انسانی را انجام می دهند برخورد می شود.

استان همدان مساحتی بالغ بر 1949300 هکتار را دارا می باشد که 218944 هکتار از اراضی سطح استان شامل 6 منطقه حفاظت شده با مساحتی نزدیک به 60967 هکتار است. در مجموع حدود 2.7 درصد از سطح استان حفاظت شده می باشد.