«آخرین ماهی» در اسپانیا

انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» از تولیدات حوزه هنری استان همدان در جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «اکوزین» کشور اسپانیا به نمایش در می‌آید.

 

به گزارش فردای همدان، انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» به کارگردانی محمود صائمین و از تولیدات حوزه هنری استان همدان است که پخش بین‌الملل آن را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده دارد و قرار است در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیستی «اکوزین» در کشور اسپانیا به نمایش در آید.

انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» جدیدترین انیمیشن تولیدی حوزه هنری استان همدان در سال96 است که با موضوع محیط زیست و به کارگردانی محمود صائمین به تازگی به اتمام رسیده است. این فیلم 7 دقیقه‌ای که مخاطبش نوجوانان و بزرگسالان هستند پیش تر در جشنواره بین‌المللی «آتن انیم فست» در کشور یونان به نمایش درآمده بود و با استقبال مخاطبان همراه شده بود.

«آخرین ماهی» داستان ماهیگیری را روایت می کند که هربار که ماهی به قلابش گیر می‌کند دریاچه ناپدید شده و تبدیل به کویر می شود و… . عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از؛ انیماتور و کارگردان: سیدمحمود صائمین؛ فیلمنامه: داوود عبدالملکی؛ بازیگر: اکبر اندیشه؛ مدیرتولید: ایرج سعدی؛ آهنگساز: امیر اردلان؛ میکس: کاوه کیان؛ صدا و افکت: مسعود امیدی؛ تدوین: سیدمحمود صائمین؛ مدیرفنی: بهمن رحیمیوقار؛ گرافیک: سپیده نیکجو؛ عکاس: سیدمصطفی صائمین؛ پرده آبی: وحید بهخوش؛ نورپردازی: زهرا پیمبری؛ منشی صحنه: لیلا اکبری؛ برنامه ریز: نگین نیکجو؛ ناظر کیفی: داوود عبدالملکی؛ تهیه کننده: سیدمحمدباقر حسینی سیر.

گفتنی است، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «اکوزین» که توسط انجمن اکوزین برگزار می‌گردد از ۱۳ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در شهر زاراگوزا کشور اسپانیا جریان دارد. این جشنواره سینما را هنری در جهت تغییر و تحول‌های مثبت محیط زیست می‌داند و امسال هشتاد فیلم از سراسر جهان در آن شرکت دارند.