شهرک صنعتی لالجین دو در همدان پایه ریزی می شود

اولین جلسه ارزیابی اثرات زیست محیطی استان همدان با دستور کار مکان یابی شهرک صنعتی لالجین 2 با محوریت استقرار واحدهای چینی و سرامیک در محل سالن جلسات اداره کل و با حضور اعضای کارگروه ارزیابی استان برگزار شد.

 

 

به گزارش فردای همدان اولین جلسه مقرر شد به دلیل اهمیت فواصل و حریم ها به خصوص موضوع تامین آب و رعایت دستورالعمل حریم کیفی آب های سطحی، بازدید مشترک از محل صورت پذیرد و در جلسه آتی تصمیم گیری نهایی انجام شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این جلسه اعلام کرد: در سال 1397، تعداد 1376 مجوز استقرار، بهره برداری، تغییر خط و توسعه و ارزیابی زیست محیطی در استان همدان صادر شد.

رضا عبداللهی افزود: هزار و 32 مجوز استقرار، 111 مجوز بهره برداری، 240 مجوز تغییر خط و توسعه و 3 مجوز ارزیابی زیست محیطی در استان همدان طی یکسال گذشته در شهرستان های استان صادر شده است.

وی بیان کرد: کارگروه ارزیابی زیست محیطی نیز برای بررسی دستورالعمل های اخیر پروژه های مشمول ارزیابی زیست محیطی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل تمامی شهرک های صنعتی با هر مقیاس، مشمول ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی می باشند و برای تسهیل در این امر بررسی و صدور مجوز شهرک های صنعتی تا 200 هکتار به استانها تفویض اختیار شده است.

وی گفت: با توجه به ازدیاد تقاضای سرمایه گذاری برای تولید چینی سرامیک در منطقه لالجین و تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی لالجین یک، ضرورت مکان یابی شهرک جدید اجتناب ناپذیر بوده و در مرحله مکان یابی شهرک تمامی حریم ها و فواصل تامین آب و سایر موارد دستورالعمل مربوطه بررسی می گردد تا منطقه در آینده دچار مشکلات و معضلات زیست محیطی نشود.