هنری که جریان ساز نباشد، نمیتواند اسم هنر را یدک بکشد

شاعرجوان همدانی مهم ترین رسالت هنر را جریان‌ساز بودن آن عنوان کرد و گفت: هنری که نتواند جریان فکری ایجاد کند هنر نیست.

به گزارش فردای همدان، احسان نرگسی  در خصوص لزوم تربیت هنرمند متعهد گفت: ما تنها با تربیت هنرمند متعهد است که می توانیم او را در راستای اهداف جامعه به خدمت بگیریم.
وی با اشاره به اینکه نیاز امروز انسان به هنر از جمله مسائلی است که نیاز به استدلال ندارد گفت: هر آدمی با هر سطحی از فرهنگ و اندیشه به این مسئله واقف است که انسان ها به هنر نیازمندند، ما کلا از آن زمان که انسان را می شناسیم به همان میزان هنر را در کنارش دیده ایم و به طورکلی بشر در طول تاریخ حیات خود بدون هنر زندگی نکرده است.
احسان نرگسی رضاپور با بیان اینکه هنر از ابتدای زندگی بشر هربار به نوعی در کنار او بوده است افزود: اما در شرایط زندگی امروز بشر که بیشتر به سمت رفاه و آسایش رفته، دغدغه هایش فرق کرده و تحت تاثیر زندگی ماشینی قرار گرفته است، هنر بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد و برای فراغت از زندگی سخت، بی‌روح و دور از احساسات بشر، پناه بردن به هنر می تواند تسکین دهنده باشد.
وی با تاکید بر اینکه هنرمند باید با عشق به هنرش بپردازد افزود: به اعتقاد من هنر وقتی سمت و سوی بازاری و کسب درآمد پیدا کند ارزش خود را از دست می دهد چرا که هنر بیش از هرچیز یک مشغولیت لذیذ است.
وی جایگاه هنر را بالاتر از مشغولیت های معمولی زندگی دانست و افزود: ما با فرار به آغوش هنر میتوانیم لحظه ای از پستی بلندی های اجتماعی بیاساییم و حال اگر به سمت بازاری شدن برود نمیتواند به هدف خود که ایجاد آرامش برای بشر است برسد.