کمک بیش از یک میلیارد ریالی همدان به سیل زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تاکنون مبلغ 1/600/208/500 هزار ریال کمک نقدی توسط مردم استان برای سیل زدگان جمع آوری شده است.

بهروز کارخانه ای در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر استان همدان در رابطه با کمک به مناطق سیل زده لرستان و گلستان، اظهار کرد: یک هزار تخته پتو، یک هزار و400 تخته چادر، ۴۵ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و یک کانکس سرویس بهداشتی به لرستان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: ۱۰۰۰عدد پتو، ۱۴۰۰ تخته چادر، یک کامیون ظرف یکبار مصرف برای لرستان و ۵۰۰ بسته غذای یک ماهه، ۱۵۰۰ بطری روغن برای کرمانشاه و ۲۰۰۰ تخته موکت، ۱۹۲۰ بسته غذای یک ماهه، ۱۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۰۰ تخته پتو برای گلستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اقلامی همچون فرش و قالی، پتو، نایلون برای پوشش چادر و موادغذایی و مواد بهداشتی به استان گلستان ارسال شده است که از جمله آن ارسال ۵۰۴ تخته پتو قابل ذکر است به کمک های غیرنقدی ارسال شده و آماده ارسال به لرستان اشاره کرد و گفت: ۱۰ کیلو گرم نایلون پوشش چادر نیز به لرستان ارسال شده است.

کارخانه ای با بیان اینکه دو هزار بطری آب معدنی به همراه اقلامی همچون برنج، روغن، حبوبات، قند، چای و نان نیز ارسال شده است، عنوان کرد: مواد شوینده و بهداشتی آماده ارسال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تعداد ۲ پزشک، ۴ پرستار، یک ماما، ۲ روانشناس، یک کارشناس بهداشت، ۳ امدادگر، هفت کارمند و ۲ راننده از جمله نیروهای اعزامی به مناطق سیل زده لرستان هستند.

وی همچنین با اشاره به بارش های اخیر استان، افزود: در جمعیت هلال احمر در روزهای بارندگی ۳۱۹ نفر نیروی امدادی در قالب ۱۰۱ تیم فعالیت می کردند.

کارخانه ای افزود: تعداد عملیات های شهرستان ملایر ۱۰۷ مورد، نهاوند ۹۸ مورد، کبودرآهنگ ۹۱، همدان ۵۹ و رزن ۶ مورد بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: به کارگیری آمبولانس ۱۹ مورد، به کارگیری خودرو کمک دار ۶۶ مورد، ارسال قایق به روستای مهاجراباد ۱ مورد بوده است.

 

وی ادامه داد: تعداد حادثه دیدگان از منظر جمعیت هلال احمر ۳ هزار و ۱۳۵ نفر، امدادرسانی به ۲ هزار و ۸۸۴ نفر و ۶ نفر مصدوم انتقالی وجود داشته است.

 

کارخانه ای عنوان کرد: ۴۸ نفر نیرو به استان گلستان و ۳۹ نفر به استان لرستان اعزام شده اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به تماس های حاصل شده با 112 بیان کرد: از یازدهم تا هجده فرودین ماه 121هزار و 314 تماس با 112 گرفته شده که در مجموع به 86هزارو790 تماس پاسخ داده شده است.